Мої уроки





     Урок –тренінг з «Основ здоров’я»  
                  у 3 класі                                          
Тема:  Природні лиха




Мета: відпрацювати навички безпечної поведінки під час несприятливих  погодних умов та в разі потрапляння у зону підтоплення, виховувати сміливість, уміння працювати в групах, взаємодопомогу.


Обладнання:        підручник «Основи здоров’я-3 клас»   Н.М. Бібік, Т.Є.Бойченко , плакат «Хмаринка», плакат  «Природні лиха», маркери, квіточки, краплинки, аркуші паперу А-3.


Що приготувати заздалегідь: плакат «Природні лиха», плакат «Хмаринка», крапельки, квіточки, напис: Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом упав.

І. Вступна частина.

1. Знайомство. Продовжити фразу « Якби я був природним явищем, я б хотів бути…» і пояснити чому.
2. Зворотний зв'язок. Про що ми дізналися на минулому тренінгу?
3.Нагадування правил: «Для мене найважливішим правилом є…, тому що…»
 4. Очікування. На плакаті «Хмаринка» прикріпити вгорі краплинки з очікуваннями.( Учні пишуть коротко на стікерах-краплинках, що вони очікують від уроку)

ІІ. Основна частина.

1.Мозковий штурм.  «Природні лиха – що це?»
2.Як ви думаєте, що необхідно для того, щоб не розгубитися і не злякатися?
3.Обєднання в 4 групи. Роздати дітям листочки з написами: гроза, повінь, буря, землетрус. За допомогою підручника кожна група готує інформацію про стихійне лихо і складає коротко алгоритм дій  на аркуші А-3.
4. Презентації, обговорення.
5. Руханка: «Ураган»
Для цієї вправи треба прибрати зайві стільці. Усі сидять, а тренер стоїть (йому не вистачає стільця). Він каже: «Ураган для тих, хто народився …»і називає пору року, коли народився сам. Усі, хто народилися в цю пору року, встають зі свого місця і намагаються сісти на інше. Той, кому не вистачило стільця, стає ведучим і каже: « Ураган для тих, у кого довге волосся(коротке волосся, хто любить цукерки, бачив море, любить мультики…)

ІІІ. Заключна частина.

1.Зворотний зв'язок. Продовжити фразу: « Я не розгублюся під час негоди, бо…»
- Чи справдились ваші очікування?
 Далі прикріпити краплинки під хмарою, а внизу квіточки, якщо сподівання справдилися.
2. Прощання. Стати в коло, узятися за руки і разом сказати: « Нехай проблеми та негоди не роблять нам в житті погоди! Хай нам щастить!»














Урок-тренінг з «Основ здоров’я»  
в 3 класі  
Тема:  Безпечний відпочинок.
Розробила Шевцова І.А.
старший вчитель
м. Вільногірськ ЗОШ №5

Мета: відпрацювати навички безпечної поведінки під час відпочинку, виховувати дружбу,  уміння співпрацювати.

Обладнання: аркуші паперу, маркери, дошка, підручники

Що приготувати заздалегідь: плакат «Кошик з грибами», плакат «Відпочинок у лісі».

І. Вступна частина.
1. Знайомство. Продовжити фразу: « Якби я був тваринкою, то був би…»
2. Повторення правил. Які з наших правил допомагають  зберегти дружні стосунки?( Бути позитивним, доброзичливим,  говорити по черзі, зберігати таємниці, не критикувати, посміхатись)
3. Зворотний зв'язок . Про що дізнались на минулому тренінгу?
4. Оголошення теми. Очікування.
- Сьогодні ми завітаємо в ліс і назбираємо грибів. Напишіть на малюнках –грибочках свої очікування від сьогоднішнього тренінгу.

ІІ. Основна частина.
1.    Мозковий штурм.
-         Яка небезпека загрожує нам у лісі?








(Схема –опора з’являється на дошці під час відповідей.)
Відпочинок у лісі
   
                        
2.    Об’єднання в 4 групи.  
3.    Робота в групах. ( Кожна група отримує завдання –
          - Які правила треба пам’ятати під час відпочинку на воді в сонячну погоду?
-         Які правила треба виконувати, коли збираєш гриби та ягоди в лісі?
-         Як треба захистити себе від клещів та гадюк?
-         Які правила пожежної безпеки треба виконувати під час відпочинку в лісі?
4.    Презентації, обговорення. Висновок.
5.    Руханка «Поїзд дружби».
  Мета- згуртування учасників, зняття емоційного напруження. Усі стають один за одним, тримаючи руки на поясі тих, хто перед ними. Той, хто попереду - паровозик. Він задає темп руху і звуковий супровід, решта – підлаштовуються, не порушуючи руху поїзда.

ІІІ. Заключна частина.

1.    Зворотний зв'язок. « Я зрозумів, що треба бути обережним в лісі на відпочинку, тому що…»
2.    Очікування справдились? Якщо так, то перемістіть свої грибочки у кошик.
3.    Прощання. Діти стають в коло і хором промовляють: « Ми – молодці!» 



Конспект уроку  математики в 1 класі.

Вчитель вищої категорії  Вільногірської ЗОШ №5 Шевцова І.А.

Тема: Додавання та віднімання чисел у межах 10. Закріплення нумерації чисел у межах 10. Порівняння виразів. Урок - казка.
Мета: закріпити нумерацію чисел у межах 10, формувати вміння розв’язувати приклади, розвивати уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох доданків, поповнювати геометричні знання, вчити порівнювати вирази, вправляти у засвоєнні складу числа, розвивати пам’ять, логічне мислення, мовлення, кмітливість, математичну річ, виховувати любов до математики, природи рідного краю, естетичне почуття, почуття товариськості. 
Обладнання: ілюстрації із зображенням сніжинки, сніговика, ялинки, „ Колові приклади”, „Математичні гірки”, геометричний матеріал, комп’ ютер,  презентація ,сигнальні картки, таблички зі словами. 
Хід уроку
I. Організація та психологічний настрій дітей.
Вчитель     У наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром.
Учні Ми вам раді, люди добрі.
І вітаєм щиро вас,
Ми запрошуєм ласкаво 
На урок у перший клас.
II. Мотивація учбової діяльності.
Вчитель Дітки, сядьте всі зручненько,
Ручки покладіть гарненько,                                                                                                                                 
               Бо урок у нас незвичний,
               Чарівний, математичний.
                До нас гостя прилетіла,
                В неї сукня снежно-біла.
                Цікавинок повен міх, 
                Завдань вистачить на всіх. 
                Чи впізнали ви цю гостю?
Це сніжинка. Вона запрошує нас у подорож до зимового лісу. Тема нашого уроку: „Додавання і віднімання чисел у межах 10”

Вчитель Давайте з’ясуємо, що  треба знати й уміти на уроці.

Вчитель  Отже, вирушаймо. Але спочатку сніжинка хоче перевірити, як наші учні готові до подорожі, чи не заблукають у лісі, адже там нас чекатимуть різні пригоди…Отже -  сніжинчині завдання…
III. Актуалізація опорних знань .                                                           Фронтальна робота. Упізнай числа за описом.
1. Це число стоїть між числами 5 і 7.
2. Це число наступне до числа 9.
3. Це число попереднє до числа 2.
4. Якщо до цього числа додати 1, то буде 8.
5. Якщо від цього числа відняти 1, буде 4.
6. Як називаються числа при додаванні? А при відніманні?
7. Прочитайте рівності, у яких I доданок 4, II доданок 2, у яких значення суми 10.( на дошці  записані рівності) 
4+2=6       3+4=7
5+4=9       7+2=9
8+2=10     4+3=7
IV. Закріплення та узагальнення  вивченого.
Ну що ж , молодці. Добре справились із завданням. Можемо вирушати!
1. Очі заплющили, 1,2,3… - і ми в лісі! Який же чудовий ліс взимку!  Навкруги ялинки… в снігу… А наша сніжинка ще й подружок своїх погукала. Он скільки їх налетіло! Давайте допоможемо їм спуститися на свої ялинки!
Молодці! Швидко справились із завданням! А хто це там неподалік сніжками кидає?
Очі чорнії вуглинки,
Ніс з великої морквинки, 
 Сам холодний та біленький,
дуже-дуже він чудненький!         (Сніговичок) 
Та ще й не один – і нас запрошує пограти в сніжки! Пограємо!
2.  Діти, граючи в сніжки, ми з вами й не помітили, як опинилися в зимовому лісі.
 А ось і лісова галявина…
- Хто це кличе на допомогу?
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто оченята, хто це? 
Спробуй відгадати!
Так, це білочка. Вона живе у дуплі №9. Просить допомогти розселити числа, бо не потрапить у свій будиночок.
3.Робота в зошитах.    Хвилинка каліграфії.                                                                                                       
А тепер давайте допоможемо їй красиво написати цифру 9 і визначимо цифру-красуню і одягнемо їй корону.  
Ну що ж білочці дуже сподобались цифри і вона дякує вам. А ми подорожуємо далі, наша сніжинка вже зачекалась на нас. Зараз вона проведе нас таємними стежинками. А щоб пройти там – потрібно відновити числовий ряд, бо живе неподалік Дід Цифроїд, що дуже любить їсти цифри на обід. Он вже скільки з’ їв із чаєм. Скільки їх не вистачає? Запишіть числа послідовно.
10…7….5……1
В якому порядку записані числа?
4. Вчитель Скуті холодом дуби, пролітає дрібний сніжок, іній густо вкрив кожну гілочку дерев. Тиша навкруги.  Діти, а як треба поводитись у лісі? Чому?
Так, щоб не заважати і не лякати лісових мешканців – у лісі треба поводитись тихо. А відгадайте,  кого це ми розбудили, граючись у сніжки?
Більше як 100 років маю,в  темнім лісі проживаю.
Я казковий старичок. Звуть мене…. Лісовичок.
Лісовичок розв’ язував приклади на сніжку , та хурделиця замела цифри. Тепер він не може пригадати їх і дуже засмутився – сніжинка просить йому допомогти.(учні записують приклади в зошитах)
8 +… = 10                       5 + …= 8           ...+2 =6                 8+… = 9

 -  З якою дією пов’язане додавання?                                                                            -Як знайти невідомий доданок?
 - Скільки прикладів на віднімання  можна скласти?
Діти, а яке правило допомогло вам виконати це завдання?

5. Здається- знову хтось кличе на допомогу!
Це хмаринки зібрались на небі. Он як їх багато! Здається вони теж нам завдання приготували. Відшукайте хмаринки,у яких вирази мають значення  менше , ніж п ять. Порівняйте вирази, записані на хмарках, не обчислюючи їх.
Серед наших хмаринок з’явилась одна дуже сердита хмарка…
Давайте  відпочинемо і зігріємо її своїм теплом\
6.Фізкультхв.
Ми гуляли, ми гуляли, руки в нас позамерзали.
Не жалій своїх долонь, хай в них з явиться вогонь.
Ми гуляли, ми гуляли, ніжки в нас позамерзали.
Тупу-тупу! Не жалій. Гарно ніжки розігрій. 
Сніжки ліпимо охоче, з ними гратися ми хочем
Раз, два, три! Раз, два, три! Дуже гарно грались ми. 

V.  Робота над задачею. Задачі - вірші.
Вчитель Ми гарно розважилися, бо любимо зиму. Але не всім взимку весело. Хто в цей час потребує нашої допомоги?

Учні       Птахи
Вчитель Яких зимуючих птахів ви знаєте? А як же ви можете їм допомогти?
Учні       Треба майструвати годівнички.
Послухайте задачі з наступної сніжинки і покажіть, скільки пташок прилетіло до вас на обід. (1 учень біля магн. дошки)
1. Горобець і три синиці
Он летять до годівниці. (з місця світлофориками)
Скільки пташок, підкажіть, Будуть вдячні за обід?
4
- Як ви рахували?
- Як називаються числа при додаванні?
3. Були у нашому дворі Два горобці, три снігурі Хто може скласти лік птахам, Всім горобцям і снігурам?



2. Три ворони посварились, Бо зернят не поділили. На їх шум ще три примчало. Скільки пташок разом стало?
6

- Гуляючи по лісі, щось трошки зимно стало. Але ми морозу не боїмось!
Давайте погріємось! -                               Знов сніжинка кличе нас. Фізхвилинку провести час.
(танок під музику)

Ой, яка снігова буря здійнялась! Діти, тихше. Ви нічого не чуєте?
Хтось кличе на підмогу. Відгадайте!                                                                                Довговухий пострибайчик.
 Відгадайте, хто це? (Зайчик) 

VI Самостійна робота. «Колові приклади»
- Ось і зайчикова хатка. Скоро новорічне свято – сніжинка розповіла мені, що хотів зайчик до Діда Мороза  дістатись, щоб подаруночка отримати. Та боїться лисички хитрої  -  дуже обережним треба бути – бо так і хоче руда його спіймати. Допоможемо зайчикові  на свято потрапити? А для цього треба подолати перешкоди –  це кругові приклади ..(презентація-тренажер)


Добре ми заплутали лисичку – не наздожене вона тепер зайчика.
VII.  Робота в парах (геом. матеріал).
        - Лисичка так поспішала, що й сама розсипалась.
   Візьміть конверти. З яких геом. фігур треба скласти фігуру лисички?
- Які ознаки трикутника ви знаєте?
- Отже, працюємо.

VIII.  Гра "Математичні гірки".
- Вже  й  стемніло.  Треба збиратися додому.  Непомітно  минув час. Необхідно дати лісу і його мешканцям спокій, тишу, відпочинок. Для швидкості  з’їдемо з гірки, але гірка теж непроста, а математична. Який же ряд буде першим? Раз, два,три, почали!

IX.   Підсумок уроку. (Релаксація).
- Ви всі добре працювали на уроці. А чи сподобались вам завдання
сніжинки? (Гра „Мікрофон”)
- А що сподобалось більше всього? Яке завдання було найважчим?
Сьогодні ви були дружними, добрими, розумними і це допомогло нам у подорожі.
-Діти, тож на прощання час, щоб згадав ліс добре нас, подаруєм власний
віршик, що складе наш перший клас.
Діти Сніжинки (полетіли)
І на долоньку (сіли) 
За ними я (спостерігаю) Собі бажання (загадаю).
Вчитель Скоро свято, яке чекають дорослі і діти – „Новий рік", а в цей час бажання здійснюються. Я щиро бажаю здійснення бажань вам і нашим гостям. 
Урок закінчено.

                                                                                 
                              

Немає коментарів:

Дописати коментар